فلسفه قیامت (1)
قیامت قلمرو رجعت مخلوق بسوی خالق است یعنی عرصه وقوع جهانی "انا الیه راجعون" است. و این عرصه پس از پایان روز ششم خلقت که خلقت انسان بعنوان آخرین مخلوق کامل شد، آغاز گردید که قلمرو روز هفتم است که حدود چهارده قرن است که با ظهور نخستین انسان کامل (علی) آغاز شده است زیرا از لحظه هبوط آدم و حوا از بهشت تا ظهور اسلام دقیقاً شش هزار سال بشری بطول انجامیده که همان شش روز تکوینی است که در قرآن مذکور است که هر هزار سال بشری یک روز تکوینی خداست. پس علی (ع) مبدأ قیامت و بر پا کننده قیامت و کانون قیامت است.زیرا انسان بمعنای حقیقی آن بشری است که خلیفه شده باشد یعنی بر جای خدا قرار گرفته باشد و خدا را در خود یافته باشد.
از کتاب دائرة المعارف عرفانی جلد دوم تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 52
#آخرالزمان
#قیامت
#امام_علی
#کتاب_صوتی_آخرالزمان
http://khodshenasi.net/daeratolmaarfe%20erfani%202%20%20(04).mp3
کتاب صوتی (1) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (2) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (3) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (4) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
_